<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d88644137678078798\x26blogName\x3d%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1+%CF%83%CE%B5+%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://allilografia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://allilografia.blogspot.com/\x26vt\x3d-4503636247666117187', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

γράμμα σε χαρτί

"Στην τσέπη του παλτού σου παλιό σουσάμι, φλούδα φυστικιών και το τσαλακωμένο γράμμα μου." - Γιάννης Βαρβέρης
 

Οβίδιος: Καλό το φλερτ δι’ αλληλογραφίας – αλλά να είναι εμπιστευτικό


...
Ο νεαρός που σ’ έχει ερωτευθεί θα δοκιμάσει γράμμα να σου στείλει’
μεσάζων στην περίπτωση αυτή θα είναι η δούλα ή ίσως κάποια φίλη.
Πάρε το γράμμα που έστειλε, λοιπόν, και διάβασ’ το ευθύς επισταμένως’
μήπως μας παίζει θέατρο αυτός ή είναι αληθώς ερωτευμένος;
Γράψε με καθυστέρηση, κι εσύ’ και μη βιαστείς καθόλου ν’ απαντήσεις,
είναι πολύ καλό διεγερτικό αυτές οι λογικές καθυστερήσεις.
Μη δίνεις την εντύπωση ποτέ πως είσαι απ’ τα εύκολα κορίτσια’
και, αντιστρόφως, δεν είναι καλό να είσαι όλο «όχι» και καπρίτσια.
Να έχει κάτι που να προσδοκά, αλλά και κάτι να τον βασανίζει’
γράψ’ του, κάν’ τον ν’ ανησυχεί, αλλά, κυρίως, κάν’ τον να ελπίζει.
Το ύφος σας να είναι γλαφυρό, η γλώσσα της γραφής συνηθισμένη:
το ραβασάκι νά ‘ναι διαυγές και να γραφτεί στην καθομιλουμένη.
Πολλές γυναίκες είχανε σουξέ απλώς διότι έγραφαν ωραία’
αντίθετα υπήρξαν καλλονές που η γραφή τους στάθηκε μοιραία.
Όπως το διευκρίνησα αλλού, αυτά δεν αφορούν τις παντρεμένες
μα έχουν κι οι ανύπαντρες ψυχή – να μην τις έχω ενημερωμένες;
Και εξηγούμαι: στην επιστολή που θα δεχθεί ο επίδοξος μνηστήρας
το χέρι κάποιου τρίτου να φανεί, ποτέ ο γραφικός σας χαρακτήρας.
Υπέστησαν πολλές εκβιασμούς, λόγω αυτής της απρονοησίας,
και έζησαν για τέρμινα πολλά σε καθεστώς στυγνής τρομοκρατίας.
Άναξιος ο άνδρας που κρατεί και έχει γι’ αποδείξεις τα γραφέντα’
είναι σαφώς κατάπτυστος χαφιές – αλλά χαφιές που έχει ντοκουμέντα.
Όταν ο άλλος κάνει πονηριές, με σταυρωμένα χέρια δε θα μείνεις:
οπλίζεται;…οπλίσου και εσύ – είναι η αρχή της νόμιμης αμύνης.
Η λύση στην περίπτωση αυτή: να κάνεις οιονεί πλαστογραφία.
κακό αυτό, μα είναι αλλουνού η ηθική, που λέμε, αυτουργία.
Τα γράμματά σου θέλουν προσοχή’ σαν πιάνεις το μελάνι και την πένα
το μήνυμά σου γράψ’ το καθαρά, και όχι πάνω στα μισοσβησμένα.
Ο παραλήπτης της επιστολής θ’ ανήκει σταθερά στο θήλυ γένος:
«αγαπημένη» γράφουμε, αλλά βεβαίως εννοούμε «αγαπημένος».


Οβιδίου Ερωτική Τέχνη, κεφ: Βιβλίο Τρίτο
Εκδόσεις Καστανιώτη
απόδοση: Θεόδωρος Παπαγγελής

(Πρωτότυπη εικόνα: LoveLetter Copyright 2005 Willa Dios)

Ετικέτες

« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Δημοσίευση σχολίου