<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d88644137678078798\x26blogName\x3d%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1+%CF%83%CE%B5+%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://allilografia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://allilografia.blogspot.com/\x26vt\x3d-4503636247666117187', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

γράμμα σε χαρτί

"Στην τσέπη του παλτού σου παλιό σουσάμι, φλούδα φυστικιών και το τσαλακωμένο γράμμα μου." - Γιάννης Βαρβέρης
 

Ο Ανδρέας Κάλβος προς τον γερουσιαστή Foscardi


Παρίσι 7 Απριλίου 1825
Στον εξοχότατο Κόντε Φωσκάρδη
Ιππότη του διακεκριμένου τάγματος
των Αγίων Γεωργίου και Μιχαήλ
Στην Κέρκυρα
Ιόνιοι Νήσοι

Εξοχότατε κύριε Γερουσιαστά

Η τύχη στην οποία ήταν αρεστό να με κρατήσει εικοσιτρία χρόνια μακριά από την πατρίδα μου με ευνοεί υπέρμετρα, εάν σεις εξοχότατε κύριε Γερουσιαστά που βρίσκεσθε σήμερα στην Κέρκυρα αγαπητός και τιμώμενος από όλους μού δίνετε την ελπίδα να επιστρέψω. Δεν έχω το προνόμιο να είμαι γνωστός' όμως, σεις από φυσική κλίση προσφέρετε τον εαυτό σας επ' αγαθώ των συμπολιτών σας, και εφόσον εγώ συμπεριλαμβάνομαι σε αυτούς, δεν θα είναι ασφαλώς τυχαίο το ότι θα επικαλεσθώ την ευεργεσία σας. Έχοντας καλλιεργήσει τα γράμματα θα μπορούσα τώρα που ανοίγουν τα δημόσια σχολεία στα νησιά να προσφέρω τις λιγοστές γνώσεις που έχω συλλέξει. Γράφω (έχοντας ίσως υπερβολικές προσδοκίες) σχετικά με αυτή την ίδια την πρόταση απευθυνόμενος στα επιφανή πρόσωπα που προΐστανται της Γερουσίας και της Εκπαιδεύσεως' ποιος θα μπορέσει, ωστόσο, να κάμει ώστε να γίνει δεκτή η πρόταση μου, ή να ερμηνεύσει τα ειλικρινή αισθήματα που μου την εμπνέουν; Σεις που εκπληρώνετε με τόση λαμπρότητα και αγάπη τα καθήκοντα του πολίτου, σεις θα διακρίνετε κάποιο [από τα αισθήματά μου] στο διάβημα που έχω κάμει, και είναι σε σας που με όλη μου την εμπιστοσύνη προστρέχω.

Α. Κάλβος


Από την λέξη - τ.138, Μάρτης '97

(η εικόνα είναι από την Ελευθεροτυπία)


Links:
- ο ο Κώστας Καρυωτάκης στον Ανδρέα Κάλβο από το Μετά τιμής
- ο Ανδρέας Κάλβος στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση, από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- ο Ανδρέας Κάλβος, Ωδαί και βιογραφικά στοιχεία , από τον Φειδία Ν. Μπουρλά

Ετικέτες

« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Δημοσίευση σχολίου